Subject: Kutse Tööinspektsiooni teabepäevale "Ohumärgistus töökohal ja kantserogeenid - mida jälgida ja millega arvestada?
From: "Kristel Plangi" <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Mar 2024 07:05:44 +0200

Tere

Tööinspektsioon korraldab tasuta infopäeva. Tule osale ja kuula teemal:

Ohumärgistus töökohal ja kantserogeenid – mida jälgida ja millega arvestada?

AEG: 27. märtsil kell 11.00-14.00

TOIMUMISKOHT: Võrumaa Haridus- ja Tehnoloogiakeskuse kaldsaal  (Kooli tee 1, 
Väimela) .

Tööinspektsioon pöörab veebruaris ja märtsis suuremat tähelepanu 
vähiennetusele töökeskkonnas. Vähiriski ennetamisel on oluline roll 
tervisekäitumuslikel valikutel, aga ka töökeskkonnas esinevatel 
ohuteguritel. On ülioluline vähendada töökeskkonna ohutegurite mõju ning 
võtta kasutusele vajalikud ohutusmeetmed. Selles on suur roll nii tööandjal 
kui töötajal endal. Tööl võivad meid varitseda nähtamatud ohud – ohtlikud 
kemikaalid sealhulgas kantserogeenid ehk tegurid, mis viivad vähi tekkeni 
või tõstavad vähki haigestumise tõenäosust. Paljud töötajad ei pruugi 
teadagi, et ka neil võib oma töökeskkonnas olla kokkupuude kantserogeenidega 
ning ka näiliselt ohututel ametikohtadel võib olla varjatud risk.

Kemikaalid peavad olema märgistatud. Ohtliku kemikaali pakendil on 
ohupiktogramm ja märgistuselt saab lugeda, millised ohud võivad selle 
kemikaali kasutamisega kaasneda. Samuti on võimalik teada saada, kuidas 
ennast ohtude eest kaitsta, kuidas kemikaali turvaliselt kasutada.  Kahjuks 
näitab Tööinspektsiooni igapäevane järelevalve, et teadlikkus 
ohumärgistusest on madal ja sellega riskitakse töötajate tervisega 
igapäevaselt meie töökeskkondades. Lisaks viib Tööinspektsioon alates 
jaanuarist läbi üle-eestilist sihtkontrolli  ettevõtetes, kus on suurem oht 
puutuda kokku kantserogeensete ainetega.

Selleks, et varakult tegeleda ennetusega räägime 27. märtsil 
ohumärgistusest, kantserogeenidest, ohutuskaartidest ning kemikaalide 
mõjust.

AJAKAVA:

10.30-11.00 Tervituskohv

11.00-11.30 Võrumaa ja Valgamaa töökeskkonna ülevaade – Tööinspektsiooni 
peadirektor

11.30-12.15 Ohutusmärgistus töökohal ja kantserogeenide sihtkontroll – 
Tööinspektsioon

12.15-12.30 Sirutuspaus

12.30-13.00 Ohtlik kemikaal ja selle mõju ning ohutuskaart – Terviseamet

13.00 – 13.30 Tööandja kogemus oma ohutussüsteemi loomisest

13.30 – 14.00 Arutelu

Osalemine on tasuta, kuid vajalik on registreerimine siin. 
<https://kysimustik.sm.ee/index.php/658562?lang=et>  Registreerida saab kuni 
22.03. või kuni kohti jagub.

Kutse ei ole personaalne ja seda võib jagada. Üritust ei salvestata, 
osalemine vaid kohapeal. Lisaküsimuste korral pöörduda [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Teabeüritust finantseeritakse Euroopa Sotsiaalfond+ (ESF+) toetuse andmise 
tingimustel „Töötervishoidu ja -ohutust väärtustava töökeskkonna arendamine“ 
2021-2027.

Lugupidamisega

Kristel Plangi

Ennetuse ja teabeosakonna juhataja

Tööinspektsioon

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

5742 0087

Riia 142 / 50411 Tartu / Eesti

 <http://www.ti.ee/> www.ti.ee /  <http://www.tooelu.ee/> www.tooelu.ee / 
<https://iseteenindus.ti.ee/login> iseteenindus.ti.ee

Tööinspektsioon

Tööinspektsioon - asjatundlik, usaldusväärne, lahendustele orienteeritud
  <https://www.ti.ee/sites/default/files/outlook-footer/austame_erinevusi/austame_erinevusi_logo_sinine.png> 
<https://www.ti.ee/sites/default/files/outlook-footer/kaugtoo-tegija.png> 
<https://www.ti.ee/sites/default/files/outlook-footer/hr_awards_2022_badges/Aasta_HR_Sober.png> 
<http://ti.ee/sites/default/files/outlook-footer/s22-parima-kasutajakogemusega-teenus_02.png> 
<https://ti.ee/sites/default/files/outlook-footer/peaasi_ee_margis_PRONKS.png>
Käesoleva e-kirja sisu ja sellele lisatud dokumendid on mõeldud kasutamiseks 
ainult adressaadile ja võivad sisaldada teavet, mis on konfidentsiaalne või 
muul viisil kaitstud avalikustamise eest. Teates sisalduva informatsiooni 
igasugune kasutamine, kopeerimine, avaldamine või levitamine on keelatud. 
Kui olete saanud antud sõnumi ekslikult, siis palume teil võtta ühendust 
selle saatjaga ja kustutada teade ning kõik koopiad ja manused. Aitäh.